Bellen via het internet

VoIP staat voor Voice over IP of Voice over Internet Protocol. Het wordt ook wel internet telefonie genoemd. De reden hiervoor is simpel: met VoIP bel je niet via een ISDN verbinding, maar via het internet. Deze ontwikkeling is vooral voor de zakelijke markt een enorme uitkomst. Veel bedrijven maken er dan ook al gebruik van. Klanten van KPN zullen daarnaast ook gedwongen worden gebruik te gaan maken van VoIP. Dit omdat de telecomprovider per 1 september 2019 het ISDN netwerk zal inactiveren.

Hoe werkt het?

VoIP is in principe het versturen van kleine data-pakketjes over een internet verbinding. Bij telefoneren houdt dat in dat spraak realtime omgezet wordt in data en via het internet verstuurd wordt. Eenmaal aangekomen bij de ontvanger, wordt de data weer omgezet in spraak. Naast spraak kan over andere informatie verzonden worden over een VoIP verbinding. Voorbeelden hiervan zijn e-mail, fax, videovergaderen en voicemail. Wat u dus nodig heeft voor VoIP, is een betrouwbare internet verbinding. Daarnaast kunt u ook gewoon mensen bellen die geen gebruikmaken van internet telefonie en dat op zowel mobiele als vaste nummers. Verder is er ook een communicatie tussen verschillende apparaten mogelijk. Zo kunt u bellen van telefoon naar telefoon, van computer naar computer maar ook van telefoon naar computer en vice versa.

Voordelen van Voice over Internet Protocol

Het meest in het oog springende voordeel van VoIP is dat de kosten vergeleken met traditionele koperverbindingen aanzienlijk lager zijn. Zo kunt u bellen tegen een vast laag tarief en is het standaard om te bellen tegen een vast bedrag per gebruiker en per maand. Daarnaast is het mogelijk om een vast nummer op een mobiel te ontvangen. Hieruit ontstaat bijvoorbeeld de mogelijkheid om voor een medewerker vanuit huis te werken en zakelijke telefoontjes op zijn of haar eigen mobiele telefoon te ontvangen. Verder zijn er voor het gemak koppelingen met vele, verschillende CRM-systemen mogelijk. Ideaal dus wanneer er vanuit uw bedrijf dagelijks contact opgenomen wordt met vele klanten. Daarbij komt ook nog dat u alles online regelen kunt. Hierbij kunt u denken aan het regelen van uw voicemail, belgroepen en zelfs openingstijden.

Laat u helpen door experts

Wilt u of moet u ook de overstap maken naar internet telefonie? Bij Z!N Telecom hebben wij ruime ervaring met VoIP en we helpen u graag om hiermee aan de slag te gaan. Zo kunnen we bijvoorbeeld uw recent aangeschafte ISDN centrale geschikt maken voor VoIP telefonie of we zetten een compleet nieuwe verbinding voor u op touw. Wij maken voor u dan vrijblijvend een maatwerk voorstel zodat de nieuwe vorm van telefonie volledig bij uw wensen en behoeften aansluit. Bel ons op 0413 – 355 035 of mail ons op mail@zintelecom.nl!