Artikel 11 Reparatiewerkzaamheden door ZIN Telecom
11.1 ZIN Telecom voert alleen reparatiewerkzaamheden uit bij Producten waarop ZIN Telecom volgens de betreffende fabrikant reparaties mag uitvoeren. Indien en voor zover uitvoering van reparatiewerkzaamheden dit volgens ZIN Telecom vereist, heeft ZIN Telecom het recht bepaalde reparatiewerkzaamheden door de fabrikant of een andere door haar aan te wijzen derde partij te laten uitvoeren. Mogelijke vertraging die dat met zich brengt, hebben automatisch gevolgen voor door ZIN Telecom opgegeven levertermijnen. ZIN Telecom is in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade daardoor.
11.2 ZIN Telecom behoudt zich het recht voor reparatiewerkzaamheden te weigeren indien een Product naar de mening van ZIN Telecom onherstelbaar beschadigd is of het een voor ZIN Telecom onbekend merk betreft. Indien tijdens het uitvoeren van aangenomen reparatiewerkzaamheden ZIN Telecom alsnog moet concluderen dat het Product niet meer te repareren is, is ZIN Telecom gerechtigd de reparatiewerkzaamheden alsdan alsnogte weigeren of te staken.
11.3 Ook bij reparatiewerkzaamheden zijn opgegeven levertermijnen van het Product altijd indicatief en betreft dat geen fatale termijn.
11.4 ZIN Telecom verleent op de geleverde reparatie voor gebruikte materialen en verrichte arbeid een garantie van 12 maanden.
11.5 Zodra het Product gerepareerd is, stelt ZIN Telecom de Klant daarvan op de hoogte. De klant haalt het Product bij ZIN Telecom in ieder geval binnen 30 dagen na kennisgeving en op afspraak op bij ZIN Telecom. Indien het Product niet binnen die termijn wordt opgehaald, gaat het eigendom automatisch over op ZIN Telecom en kan ZIN Telecom het Product ter compensatie voor gemaakte (reparatie)kosten verder verhandelen.
11.6 ZIN Telecom is in geen enkel geval aansprakelijk voor schade aan andere onderdelen van de Producten die niet onder de reparatiewerkzaamheden vallen, doch na reparatie alsnog gebreken vertonen door de oorzaak van de gebreken aan de wel gerepareerde onderdelen.
11.7 ZIN Telecom is verder ook niet aansprakelijk voor het verlies van data en gegevens die mogelijk zijn ontstaan voor of tijdens de uitvoering van reparatiewerkzaamheden.
11.8 Voordat het Product voor de uitvoering van reparatiewerkzaamheden aan ZIN Telecom wordt aangeboden, verwijdert de Klant de sim- en/of geheugenkaart(en) uit het Product. De Klant is uitdrukkelijk zelf verantwoordelijk voor het bewaren daarvan en de data die op het Product zelf is opgeslagen.
11.9 ZIN Telecom moet bij reparatiewerkzaamheden mogelijk fabrieks- of standaardinstellingen van de fabrikant van het Product op de beginwaarden instellen om die reparatiewerkzaamheden te kunnen uitvoeren. Dat kan erin resulteren dat ZIN Telecom het Product na de uitvoering van de reparatiewerkzaamheden in de zogenoemde vergrendelde status oplevert. Mogelijke kosten om het Product contact te laten maken met mobiele netwerken zijn voor rekening van de Klant.